החיה המפתיעה שהישראלים מאמצים ב-2024

רובנו, גם חובבי בעלי החיים שבינינו, כשאנו חושבים על המושג "חבר על ארבע" עולה לרוב כלב או חתול. חלקנו עשויים לאמץ בעלי חיים אחרים כמו חמוסים, אוגרים או ארנבים, אבל רובנו עדיין עושים את ההבחנה בין "חיות מחמד" ובין "חיות משק". אולם, העובדה הפשוטה היא שכשזה מגיע לרצון לחיות בביטחון וללא סבל, כל בעלי החיים שווים. וכאן בדיוק נכנסים הישראלים של 2020 לתמונה – עם טרנד חדש שמגיע הישר מהאי הבריטי – אימוץ חמורים בחווה ייעודית, בלי הצורך הממשי לטפל בהם באופן פרונטלי. הכיצד?

ובכן, בשנים האחרונות, עולה המודעות לסבל הרב שחווים חמורים בכל רחבי העולם – וחובבי חיות רבים מגלים עד כמה מדובר בבעל חיים לא פחות ממדהים. אז מה כל כך מפתיע בחמורים? כיצד ניתן לתת להם הזדמנות לחיים טובים יותר? ומדוע אימוץ חמור הפך להיות אחת המתנות הטרנדיות כיום באנגליה וסקוטלנד? אספנו כמה עובדות מרתקות שישנו את כל מה שחשבת על חמורים. 

ידידי האדם משחר ההיסטוריה

כבר מימיה הראשונים של התרבות האנושית, בחרו בני האדם בחמורים כבני לוויה לשימושים רבים. הם שימשו להובלת מים ותוצרת חקלאית, לרכיבה ולעבודות פיזיות קשות. הכוח הפיזי, אמנם, לא היה השיקול העיקרי לשימוש בחמור.

בניגוד לסטיגמה הרווחת, האינטליגנציה הגבוהה של החמור היא זו שהפכה אותו לפופולרי כל כך. לא רבים יודעים זאת, אולם החמור ניחן בשיקול דעת מפותח ומקבל החלטות שקולות. להבדיל משוורים, למשל, הוא לעולם לא יבצע עבודה שנראית לו מסוכנת או שלא יוכל לעמוד בה. העובדה הזו היא שהפכה אותו לבן הלוויה האמין ולבחירה העיקרית של משקים רבים במגוון חברות אנושיות מהעולם העתיק ועד ימינו.

אותה הרגישות וההבנה הנרחבת של החמור שנרתמה לשימושי האדם, מלמדת אותנו גם לא מעט על חוויית החיים שלו. במובן הזה, חמורים הם חכמים ורגישים לא פחות מבעלי החיים שרובנו בוחרים לאמץ. הם חברותיים, נאמנים ונקשרים מאוד לבני האדם ובעלי החיים שחיים בחברתם.

לשם המחשה, ישנם מקרים מתועדים רבים של חמורים שחוו דיכאון לאחד אובדן של ידידיהם.

חמורים רבים נידונים לחיי סבל

עשרות מיליוני חמורים חיים בכל רחבי העולם ולמרבה הצער רובם המכריע יעבירו את רוב החיים בעבודה קשה, רעב, כאב ומוות בגיל צעיר. לרוב, לא מדובר בהתנהגות הנובעת מאכזריות או מרוע. קהילות רבות ברחבי העולם תלויות בעבודתו של החמור כדי לבצע עבודות רבות המשמשות להישרדות המשפחה – מעבודות חקלאיות ועד פתרון תחבורה.

עם זאת, חוסר מודעות והכשרה לקויה של קהילות אלו כיצד יש לטפל בחמורים, מובילה להעבדה בפרך של החמור, הרבה מעבר ליכולתו, לטיפול לא נכון ובסופו של דבר להזנחה ולהתעללות בחמור. ישראל לא יוצאת מן הכלל בעניין הזה וניתן למצוא חמורים החיים בתנאים אלה בכל רחבי הארץ, כולל השטחים הפלסטיניים.

אז מה ניתן לעשות?

עמותות רבות פועלות כדי לחלץ בעלי חיים מתנאי הזנחה והתעללות ומספקת להם הזדמנות ליהנות מתזונה ראויה, מקלט מוגן וחיים ללא סבל. עמותת Safe Haven for Donkeys פועלת להצלה, טיפול, שיקום והענקת בית לחמורים. העמותה, שהתחילה את פעילותה באנגליה, מפעילה חוות לשיקום חמורים וזקוקה למשאבים רבים כדי לתפעל אותה. העמותה מציעה שתי דרכי פעולה עיקריות לעזור לחמורים.

תורמים למען החמורים

העמותה מתקיימת על תרומות בלבד – ניתן לתרום כל סכום וכל תרומה תתקבל בברכה ותעזור להמשך הפעילות. ניתן לתרום באופן חד פעמי או בתשלום חודשי באמצעות כרטיס אשראי.

מאמצים חמור באופן וירטואלי

אוהבי חיות רבים בכל רחבי העולם כבר משתתפים בטרנד החם הזה – וישנם גני חיות שלמים הפועלים על בסיס אימוץ חיות.
בוחרים חמור אחד מבין החמורים לאימוץ, תורמים 160 ש"ח לעמותה, ומקבלים תעודת אימוץ רשמית של החמור החדש שלכם.
החמור נשאר אצלנו בחווה, אולם תמיד תוכלו לבוא ולבקר אותו.
עלות סמלית זו עוזרת לנו לממן טיפול בכל החמורים בחווה, 
כולל כל עלויות הטיפול השוטף, האחזקה, הציוד, הטיפול הרפואי ועוד.
לכל אחד מהחמורים ישנם כמה מאמצים רבים – והתרומה המשותפת מאפשרת להם לחיות בביטחון ולקבל את הטיפול האידיאלי בחווה שפועלת מאז שנת 2000 בישראל.

 

נותנים מתנה בעלת ערך

רוצים לעשות מעשה טוב ולתת מתנה עם ערך מוסף?
ניתן לבצע את האימוץ בשם אנשים שיקרים לנו ולהקדיש להם מתנה מיוחדת.

 

שיתוף התוכן:

[wpedon id=245]

תרמו והצילו חיים!

עמותת Safe Haven For Donkeys הצילה חייהם של מאות חמורים ובעלי חיים שעברו התעללות. בעזרתכם נוכל ונמשיך עוד ועוד!

כתבות נוספות:

הצטרפו לניוזלטר שלנו